Shihan Adnan Tarsha organize
a Kyokushin Judging Course
2017

المدرب عدنان الطرشة
يقيم دورة تحكيم في الكيوكوشن
1438هـ - 2017م

رجوع | Back
 

أقام المدرب عدنان الطرشة رئيس فرع الاتحاد الدولي للكاراتيه كيوكوشن كايكان دورة تحكيم لبطولات الكيوكوشن بتاريخ 3/6/1438هـ - 2/3/2017م. شارك فيها عدد من مدربي الكيوكوشن وعدد من حاملي الحزام الأسود والمتقدمين في اللعبة.

 وقد قدم المدرب عدنان الطرشة شرحًا وافيًا عن قوانين التحكيم وكيفية استخدام الأعلام ولغة الإشارة بها، وكيفية احتساب النقاط أو الأخطاء وغير ذلك من التفاصيل المتعلقة باللعب في المباريات. وأوضح للمشاركين الحركات الفنية المسموحة والممنوعة، كما شرح كيفية دخول الحكام واللاعبين إلى الحلبة وخروجهم منها وماذا عليهم أن يفعلوا خلال ذلك. وشدد على مسألة عدم الإصرار على الخطأ في رفع العلم الخطأ لأن ذلك يوقع الحكم فيما هو أعظم من الخطأ ألا وهو الظلم، لذا من الأفضل للحكم أن يستدرك ذلك برفع العلم الصحيح (العلم الأبيض) مثلاً بدلاُ من العلم الخطأ (الأحمر) أو العكس.

Shihan Adnan Tarsha Branch Chief of the International Karate Organization Kyokushin Kaikan organized a course of Kyokushin Karate judging on 02/03/2017. A number of Kyokushin instructors and a number of black belt holders participated in this course.

Shihan Adnan Tarsha presented a full explanation about judging rules and how to use the flags, and how to count the points and fouls, and other details about the fighting in the matches. He described to the participants the allowed and prohibited techniques, also explained how the judges and competitors to enter the ring and to exit from it, and what they should do while then. He emphasize on the issue of not to insist on the mistake of lifting the wrong flag because that will be greatest than the mistake; it will be injustice, so it is best to the judge to corrects that by lifting the right flag (white flag), for example, instead of the wrong flag (red) or vice versa.